Rozwój pracowników kluczem do sukcesu firmy

Działania rozwojowe – na co zwracać uwagę? Pracodawcy, którzy troszczą się o rozwój swoich pracowników, mogą korzystać z różnych pomocy. Działania rozwojowe polegają na stworzeniu specjalnego środowiska dla pracowników, które da im możliwość doskonalenia kompetencji i umiejętności, a także sukcesywnego budowania ścieżki zadowalającej kariery. Działania rozwojowe nie polegają wyłącznie na wysyłaniu pracowników na szkolenia, choć nie da się ukryć, że odgrywają one pewną istotną, pozytywną rolę. Każdy pracownik, który dostaje możliwość dalszego rozwoju, a nie tkwi w jednym punkcie, jest znacznie bardziej zadowolony ze swojej pracy, a przy tym bardziej efektywny. Ważne jest więc, by będąc pracodawcą, zwracać uwagę na takie rzeczy i nie zamykać swoich pracowników w hermetycznych posadach, tarasując jednocześnie drogę do pozyskiwania wiedzy i doszkalania. Czy szkolenia to dobry sposób na zdobycie dodatkowej wiedzy? Jednym ze sposobów na to, by pracownik pozyskał nową wiedzę oraz posiadł konkretne umiejętności, są szkolenia. Na rynku znajdziemy wiele przeróżnych szkoleń, które są ściśle dostosowywane do konkretnych branż. Przykładem tego są szkolenia dla administracji publicznej, które podnoszą kompetencje osób zajmujących tego typu stanowiska. Szkolenia dla administracji publicznej mogą obejmować najróżniejsze tematy: od administracyjnych kar pieniężnych, poprzez petycje, skargi, wnioski, aż po ochronę danych osobowych i RODO w organizacjach. Innym typem szczególnie przydatnych szkoleń, jest nauka skutecznego komunikowania się w grupie czy szkolenia dotyczące budowania twórczych skojarzeń. Można natrafić także na wykłady z zakresu rozwiązywania konfliktów różnego rodzaju, głównie tych interpersonalnych, a przy okazji można nauczyć się, jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym. Korzyści płynące z dbałości o każdego pracownika Być może część pracodawców będzie zadawała sobie wciąż pytanie, po co doszkalać swoich pracowników. Znacznie lepsze umiejętności i wiedza będą podstawą do tego, by osoba ubiegała się o podwyżkę. Wielu pracodawców z chęcią by tego uniknęło, jednak prawda jest taka, że współcześnie powinniśmy właśnie do tego dążyć. Pewny siebie pracownik, kompetentny, radzący sobie ze stresem, z mnóstwem umiejętności to skarb i przepis na prawdziwy sukces firmy. Dodatkowo, pracownicy z głową na karku to znaczne odciążenie pracodawcy, który może na spokojnie zająć się sprawami zarządczymi, resztę pozostawiając kadrze. Dlatego bez względu na to, czy interesują cię szkolenia dla administracji publicznej, inne branżowe, czy ogólne (np. z komunikacji czy negocjacji), wiedz, że poszerzanie wiedzy własnej i podległego ci zespołu to zawsze krok w dobrym kierunku.
0
(0)

Każde przedsiębiorstwo, instytucja, czy organizacja marzy o sukcesie, który stałby się niekwestionowaną wizytówką. Jednak sukces to składowa wielu elementów, podobnie jak wizerunek i umiejętności każdego pracownika, niezależnie od tego, na jakim szczeblu kariery się znajduje. Warto zauważyć, że u podłoża sukcesu firmy stoi każdy dobrze wyszkolony pracownik, który zna swoje zadania i wykonuje je na 100% każdego dnia. Należy więc w niego inwestować, oferując pomoce w dalszym zdobywaniu wiedzy i rozwoju. Co może w tym pomóc?

Działania rozwojowe – na co zwracać uwagę?

Pracodawcy, którzy troszczą się o rozwój swoich pracowników, mogą korzystać z różnych pomocy. Działania rozwojowe polegają na stworzeniu specjalnego środowiska dla pracowników, które da im możliwość doskonalenia kompetencji i umiejętności, a także sukcesywnego budowania ścieżki zadowalającej kariery. Działania rozwojowe nie polegają wyłącznie na wysyłaniu pracowników na szkolenia, choć nie da się ukryć, że odgrywają one pewną istotną, pozytywną rolę. Każdy pracownik, który dostaje możliwość dalszego rozwoju, a nie tkwi w jednym punkcie, jest znacznie bardziej zadowolony ze swojej pracy, a przy tym bardziej efektywny. Ważne jest więc, by będąc pracodawcą, zwracać uwagę na takie rzeczy i nie zamykać swoich pracowników w hermetycznych posadach, tarasując jednocześnie drogę do pozyskiwania wiedzy i doszkalania.

Czy szkolenia to dobry sposób na zdobycie dodatkowej wiedzy?

Jednym ze sposobów na to, by pracownik pozyskał nową wiedzę oraz posiadł konkretne umiejętności, są szkolenia. Na rynku znajdziemy wiele przeróżnych szkoleń, które są ściśle dostosowywane do konkretnych branż. Przykładem tego są szkolenia dla administracji publicznej, które podnoszą kompetencje osób zajmujących tego typu stanowiska. Szkolenia dla administracji publicznej mogą obejmować najróżniejsze tematy: od administracyjnych kar pieniężnych, poprzez petycje, skargi, wnioski, aż po ochronę danych osobowych i RODO w organizacjach.

Innym typem szczególnie przydatnych szkoleń, jest nauka skutecznego komunikowania się w grupie czy szkolenia dotyczące budowania twórczych skojarzeń. Można natrafić także na wykłady z zakresu rozwiązywania konfliktów różnego rodzaju, głównie tych interpersonalnych, a przy okazji można nauczyć się, jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Korzyści płynące z dbałości o każdego pracownika

Być może część pracodawców będzie zadawała sobie wciąż pytanie, po co doszkalać swoich pracowników. Znacznie lepsze umiejętności i wiedza będą podstawą do tego, by osoba ubiegała się o podwyżkę. Wielu pracodawców z chęcią by tego uniknęło, jednak prawda jest taka, że współcześnie powinniśmy właśnie do tego dążyć. Pewny siebie pracownik, kompetentny, radzący sobie ze stresem, z mnóstwem umiejętności to skarb i przepis na prawdziwy sukces firmy. Dodatkowo, pracownicy z głową na karku to znaczne odciążenie pracodawcy, który może na spokojnie zająć się sprawami zarządczymi, resztę pozostawiając kadrze. Dlatego bez względu na to, czy interesują cię szkolenia dla administracji publicznej, inne branżowe, czy ogólne (np. z komunikacji czy negocjacji), wiedz, że poszerzanie wiedzy własnej i podległego ci zespołu to zawsze krok w dobrym kierunku.

Oceń ten artykuł

Ocena artykułu: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Przeglądaj komentarze

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.

Publikacja artykułu

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu

Kategorie