Meble szkolne realnie wpływają na uczniów

Meble szkolne realnie wpływają na uczniów

Czasem porównuje się młodych ludzi do gąbek, które mają niezwykłą zdolność pochłaniania, ale nie wody, tylko wiedzy. Miejscem, z którego powinny tę wiedzę czerpać, jest szkoła. Aby tak było, każda placówka musi zapewnić im odpowiednie warunki do nauki, bo jak powszechnie wiadomo, otoczenie wpływa na zdrowie, samopoczucie, umiejętność skupienia się, kontakt z innymi oraz efekty edukacji wśród uczniów.

Indywidualny dobór mebli dla uczniów

Meble szkolne to zupełna podstawa. Ławki oraz krzesła, na których uczniowie spędzają większość dnia, już od pierwszej klasy powinny być indywidualnie dopasowane. Od wielu lat w Polsce funkcjonują specjalne wytyczne, które regulują wysokość blatów oraz siedzisk. Te powinny znajdować się na odpowiednich wysokościach, co zależy od wzrostu ucznia, i być odpowiednio oznaczone, aby łatwo dobrać właściwy zestaw.

Normy Ministerstwa Edukacji i Nauki wyglądają następująco:

  • 40 cm (wysokość blatu) / 21 cm (wysokość siedziska) / 80-95 cm (wzrost ucznia) / biały (kolor oznaczenia),
  • 46 cm / 26 cm / 93-116 cm / pomarańczowy,
  • 53 cm / 31 cm / 108-121 cm / fioletowy,
  • 59 cm / 35 cm / 119-142 cm / żółty,
  • 64 cm / 38 cm / 133-159 cm / czerwony,
  • 71 cm / 43 cm / 146-177 cm / zielony,
  • 76 cm / 46 cm / 159-188 cm / niebieski,
  • 82 cm / 51 cm / 174-207 cm / brązowy.

Właściwie dobrane meble mogą mieć spory wpływ na jakość nauki, zapewniając wygodę i skupienie. Ważny jest także aspekt zdrowotny. Pozycja siedząca zwiększa zagrożenie wystąpienia lub pogłębienia problemów z kręgosłupem. Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór wysokości biurka oraz krzesła, aby temu zapobiec.

Jak kreatywnie wykorzystać szkolne meble?

Nie tylko wysokość blatów i siedzisk, ale także samo rozstawienie szkolnych mebli ma duże znaczenie dla efektów lekcji. I tak na przykład ustawienie stołów w okręgu, przy którym zasiadają uczniowie oraz nauczyciel, sprzyja przełamywaniu barier oraz współpracy. W kole łatwiej nawiązuje się kontakt i wymienia myśli.

Popularną metodą jest także ustawienie stołów w kształcie litery „U” lub – jak kto woli – w podkówkę. Warto wspomnieć także o tzw. wyspach, czyli podzieleniu klasy na mniejsze grupy i posadzeniu uczniów przy kilku oddzielnych stołach, co sprzyja pracy kreatywnej w zespołach.

Opracowanie artykułu: Supellex – polski producent mebli szkolnych.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Przeglądaj komentarze

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.

Publikacja artykułu

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu

Kategorie