Allegro prowizja, czyli co ma portal z Twojego utargu?

Portal sprzedażowy, taki jak Allegro to dla e-przedsiębiorców bardzo gościnne miejsce – bo właśnie tutaj można rozgościć się i zadomowić, żeby przedstawić ofertę swojej firmy użytkownikom tego portalu i tutejszej popularnej wyszukiwarki. Jednak życzliwe wsparcie Allegro nie opiera się na dobroczynności – portal pomaga funkcjonować nowoczesnym przedsiębiorcom i rozwijać skrzydła w e-handlu, ale jednocześnie nie zapomina o pobieraniu dla siebie pewnego wynagrodzenia. Na podstawie każdej zawartej transakcji oblicza sobie prowizję.
Allegro prowizja – jak jest naliczana?
Zastanawiając się nad wstąpieniem na mocny i rozległy grunt, jaki Allegro zajmuje w przestrzeni polskiego, wirtualnego rynku konsumenckiego, warto na początek rozważyć ekonomiczne konsekwencje takiej współpracy. I chodzi tu miedzy innymi o to, czy ma się chęć poświęcać regularnie pewne sumy ze swojego zysku na rzecz prowizji dla tego pomocnego pośrednika. Żeby rozważyć całą sprawę, dobrze wiedzieć w jaki sposób jest w ogóle wyliczana wysokość takiego potrącenia.
Na początek dobrze wiedzieć, że Allegro prowizja jest naliczana dopiero wtedy, gdy klient dokona konkretnych zakupów: kiedy wygra aukcję albo kliknie na przycisk „kup teraz” i w ten sposób przypieczętuje swoje zakupowe plany. A od czego zależy wysokość prowizji? Chodzi o kilka czynników, a są to:
- końcowa cena oferty – ta, jaką przypisano do opcji „kup teraz” albo wartość najwyższej kwoty, jaką zaproponowano podczas aukcji
- kategoria, do której jest przypisany sprzedawany przedmiot
- ilość sztuk sprzedanego produktu
- kwestia tego, czy kupujący zapłaci za przesyłkę zamówienia.
Rzecz jasna, matematyczne wyliczenia są zaokrąglane – tak, żeby gotowa kwota była wyrażona w pełnych groszach. I jeszcze jedna ważna uwaga – może zostać doliczona dodatkowa prowizja, jeśli kupno dotyczy takiej oferty, która była wyróżniona, albo też dodatkowo pogrubiona i podświetlona. W takiej sytuacji portal doliczy sobie jeszcze 0,6 wartości już naliczonej prowizji – bo wspomnianymi metodami pomógł przyciągnąć uwagę klienta.
A teraz dobre wieści dla tych, którzy chcą, żeby Allegro pomogło im w znalezieniu kupca na konkretne produkty, ale jednocześnie niechętnie myślą o tym, że ten utarg trzeba będzie pomniejszyć o jakąś należność, przeznaczoną dla pośrednika. Rzeczywiście, istnieją kategorie, do których zasady naliczania prowizji nie mają żadnego zastosowania, bo portal nie chce na nich w ten sposób zarobić. To cała, rozległa grupa kategorii ogłoszeniowych, czyli:
- samochody
- motocykle i ruady
- używane
- inne pojazdy i łodzie
- przyczepy
- naczepy
- maszyny rolnicze
- maszyny budowlane
- nieruchomości
- usługi
- wakacje
- żywe zwierzęta.
W tych wszystkich przypadkach jedyne koszty, jakie trzeba odliczyć od swojego zysku, to te związane z wystawieniem ogłoszenia. Oczywiście w każdej sytuacji, w której ma się jakiekolwiek wątpliwości czy własne pytania, można skontaktować się z zespołem Allegro – odpowiednie klawisze, służące do przesłania zapytań, są w czytelny sposób umieszczone na stronach portalu.
Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany
Czytelniku pamiętaj, że wszystkie informacje oraz artykuły opublikowane na naszym portalu nie zastąpią indywidualnej konsultacji ze specjalistą. Stosowanie treści zawartych na naszej stronie internetowej każdorazowo powinno być konsultowane z specjalistą o odpowiednich kwalifikacjach. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.