Allegro prowizja, czyli co ma portal z Twojego utargu?

Allegro prowizja, czyli co ma portal z Twojego utargu?
0
(0)

Portal sprzedażowy, taki jak Allegro to dla e-przedsiębiorców bardzo gościnne miejsce – bo właśnie tutaj można rozgościć się i zadomowić, żeby przedstawić ofertę swojej firmy użytkownikom tego portalu i tutejszej popularnej wyszukiwarki. Jednak życzliwe wsparcie Allegro nie opiera się na dobroczynności – portal pomaga funkcjonować nowoczesnym przedsiębiorcom i rozwijać skrzydła w e-handlu, ale jednocześnie nie zapomina o pobieraniu dla siebie pewnego wynagrodzenia. Na podstawie każdej zawartej transakcji oblicza sobie prowizję.

Allegro prowizja – jak jest naliczana?

Zastanawiając się nad wstąpieniem na mocny i rozległy grunt, jaki Allegro zajmuje w przestrzeni polskiego, wirtualnego rynku konsumenckiego, warto na początek rozważyć ekonomiczne konsekwencje takiej współpracy. I chodzi tu miedzy innymi o to, czy ma się chęć poświęcać regularnie pewne sumy ze swojego zysku na rzecz prowizji dla tego pomocnego pośrednika. Żeby rozważyć całą sprawę, dobrze wiedzieć w jaki sposób jest w ogóle wyliczana wysokość takiego potrącenia.

Na początek dobrze wiedzieć, że Allegro prowizja jest naliczana dopiero wtedy, gdy klient dokona konkretnych zakupów: kiedy wygra aukcję albo kliknie na przycisk „kup teraz” i w ten sposób przypieczętuje swoje zakupowe plany. A od czego zależy wysokość prowizji? Chodzi o kilka czynników, a są to:

  • końcowa cena oferty – ta, jaką przypisano do opcji „kup teraz” albo wartość najwyższej kwoty, jaką zaproponowano podczas aukcji
  • kategoria, do której jest przypisany sprzedawany przedmiot
  • ilość sztuk sprzedanego produktu
  • kwestia tego, czy kupujący zapłaci za przesyłkę zamówienia.

Rzecz jasna, matematyczne wyliczenia są zaokrąglane – tak, żeby gotowa kwota była wyrażona w pełnych groszach. I jeszcze jedna ważna uwaga – może zostać doliczona dodatkowa prowizja, jeśli kupno dotyczy takiej oferty, która była wyróżniona, albo też dodatkowo pogrubiona i podświetlona. W takiej sytuacji portal doliczy sobie jeszcze 0,6 wartości już naliczonej prowizji – bo wspomnianymi metodami pomógł przyciągnąć uwagę klienta.

A teraz dobre wieści dla tych, którzy chcą, żeby Allegro pomogło im w znalezieniu kupca na konkretne produkty, ale jednocześnie niechętnie myślą o tym, że ten utarg trzeba będzie pomniejszyć o jakąś należność, przeznaczoną dla pośrednika. Rzeczywiście, istnieją kategorie, do których zasady naliczania prowizji nie mają żadnego zastosowania, bo portal nie chce na nich w ten sposób zarobić. To cała, rozległa grupa kategorii ogłoszeniowych, czyli:

  • samochody
  • motocykle i ruady
  • używane
  • inne pojazdy i łodzie
  • przyczepy
  • naczepy
  • maszyny rolnicze
  • maszyny budowlane
  • nieruchomości
  • usługi
  • wakacje
  • żywe zwierzęta.

W tych wszystkich przypadkach jedyne koszty, jakie trzeba odliczyć od swojego zysku, to te związane z wystawieniem ogłoszenia. Oczywiście w każdej sytuacji, w której ma się jakiekolwiek wątpliwości czy własne pytania, można skontaktować się z zespołem Allegro – odpowiednie klawisze, służące do przesłania zapytań, są w czytelny sposób umieszczone na stronach portalu.

Oceń ten artykuł

Ocena artykułu: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Przeglądaj komentarze

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.

Publikacja artykułu

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu

Kategorie