6 najważniejszych funkcji, jakie powinien mieć sklep internetowy

6 najważniejszych funkcji, jakie powinien mieć sklep internetowy

Zadaniem sklepu internetowego jest przede wszystkim przynoszenie jak najwyższych dochodów właścicielowi. Aby tak się stało, e-commerce musi spełniać szereg warunków. Same produkty w dobrych cenach już od dawna nie są wystarczające. Jakie funkcje powinien zatem mieć sklep online? Podpowiadamy.

Możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji

Każdy zarejestrowany klient w sklepie internetowym jest bardzo cenny dla właściciela. Użytkownikowi, który pozostawił swoje dane kontaktowe i wyraził zgodę na treści marketingowe, można wysyłać np. newslettery czy kody promocyjne i w ten sposób zachęcać go do powtórnych zakupów. Nie wszyscy klienci chcą jednak zakładać konto. Projektowanie ecommerce powinno uwzględniać preferencje klienta również w tym zakresie. Zmuszenie użytkownika do rejestracji może skończyć się wyborem innego sklepu. Dlatego zadbaj o to, aby Twoi klienci mogli bez problemu dokonać zakupów bez konieczności zakładania konta.

Lista życzeń i przechowalnia

Często klienci nie mogą od razu dokonać zakupu, dlatego dobrym pomysłem jest stworzenie listy życzeń bądź przechowalni. Dzięki temu użytkownicy wracający do sklepu po pewnym czasie będą mogli w łatwy sposób znaleźć wybrane przez siebie towary, co zwiększy szansę na ich zakup. Taka opcja redukuje liczbę porzuconych koszyków.

Szybkie płatności

Możliwość wygodnego i szybkiego dokonania transakcji to bardzo ważna funkcjonalność dla klientów sklepów online. Szybkie płatności pozwalają na błyskawiczne i bardzo komfortowe zapłacenie za zakupy, bez konieczności ręcznego wpisywania danych do przelewów – aby zapłacić za produkty, wystarczy kilka kliknięć.

Polecane produkty

Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych powinno też uwzględniać rozwiązania wspomagające up-selling i cross-selling, czyli sprzedaż produktów komplementarnych względem nabywanego towaru. Jednym z nich jest oferowanie opcji polecanych artykułów, obejmujących przedmioty powiązane lub podobne. W ten sposób możesz nakłonić klienta zainteresowanego np. pierścionkiem do nabycia kolczyków, a kupującego elegancką bluzkę do zakupu pasującej spódnicy.

Wyszukiwarka towarów

Przydatną funkcją w każdym sklepie internetowym jest wyszukiwarka produktowa. Umieść ją w dobrze widocznym miejscu na górze strony. Dzięki temu potencjalny klient w łatwy sposób znajdzie interesujący go artykuł. Wyszukiwarkę możesz wyposażyć w opcję podpowiedzi, dzięki czemu łatwiej skierujesz użytkownika do konkretnych towarów.

Różne formy komunikacji

Klienci oczekują od sklepów online nie tylko dobrych produktów i szybkiego realizowania zamówień, ale również łatwego kontaktu z placówką. Dlatego zadbaj o różne formy komunikacji z użytkownikiem. Oprócz maila w domenie sklepu oraz numeru telefonu dobrze sprawdzi się również live chat. Na stronie umieść ponadto odnośniki do swoich mediów społecznościowych, gdyż część internautów preferuje taką formę interakcji. Koniecznie zadbaj o szybkość komunikacji. Ciągle zajęta infolinia, wyłączony live chat albo odpowiadanie na maila po kilku dniach nie świadczy dobrze o firmie.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Czytelniku pamiętaj, że wszystkie informacje oraz artykuły opublikowane na naszym portalu nie zastąpią indywidualnej konsultacji ze specjalistą. Stosowanie treści zawartych na naszej stronie internetowej każdorazowo powinno być konsultowane z specjalistą o odpowiednich kwalifikacjach. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Przeglądaj komentarze

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.

Publikacja artykułu

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu

Kategorie