6 najważniejszych funkcji, jakie powinien mieć sklep internetowy

6 najważniejszych funkcji, jakie powinien mieć sklep internetowy

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Zadaniem sklepu internetowego jest przede wszystkim przynoszenie jak najwyższych dochodów właścicielowi. Aby tak się stało, e-commerce musi spełniać szereg warunków. Same produkty w dobrych cenach już od dawna nie są wystarczające. Jakie funkcje powinien zatem mieć sklep online? Podpowiadamy.

Możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji

Każdy zarejestrowany klient w sklepie internetowym jest bardzo cenny dla właściciela. Użytkownikowi, który pozostawił swoje dane kontaktowe i wyraził zgodę na treści marketingowe, można wysyłać np. newslettery czy kody promocyjne i w ten sposób zachęcać go do powtórnych zakupów. Nie wszyscy klienci chcą jednak zakładać konto. Projektowanie ecommerce powinno uwzględniać preferencje klienta również w tym zakresie. Zmuszenie użytkownika do rejestracji może skończyć się wyborem innego sklepu. Dlatego zadbaj o to, aby Twoi klienci mogli bez problemu dokonać zakupów bez konieczności zakładania konta.

Lista życzeń i przechowalnia

Często klienci nie mogą od razu dokonać zakupu, dlatego dobrym pomysłem jest stworzenie listy życzeń bądź przechowalni. Dzięki temu użytkownicy wracający do sklepu po pewnym czasie będą mogli w łatwy sposób znaleźć wybrane przez siebie towary, co zwiększy szansę na ich zakup. Taka opcja redukuje liczbę porzuconych koszyków.

Szybkie płatności

Możliwość wygodnego i szybkiego dokonania transakcji to bardzo ważna funkcjonalność dla klientów sklepów online. Szybkie płatności pozwalają na błyskawiczne i bardzo komfortowe zapłacenie za zakupy, bez konieczności ręcznego wpisywania danych do przelewów – aby zapłacić za produkty, wystarczy kilka kliknięć.

Polecane produkty

Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych powinno też uwzględniać rozwiązania wspomagające up-selling i cross-selling, czyli sprzedaż produktów komplementarnych względem nabywanego towaru. Jednym z nich jest oferowanie opcji polecanych artykułów, obejmujących przedmioty powiązane lub podobne. W ten sposób możesz nakłonić klienta zainteresowanego np. pierścionkiem do nabycia kolczyków, a kupującego elegancką bluzkę do zakupu pasującej spódnicy.

Wyszukiwarka towarów

Przydatną funkcją w każdym sklepie internetowym jest wyszukiwarka produktowa. Umieść ją w dobrze widocznym miejscu na górze strony. Dzięki temu potencjalny klient w łatwy sposób znajdzie interesujący go artykuł. Wyszukiwarkę możesz wyposażyć w opcję podpowiedzi, dzięki czemu łatwiej skierujesz użytkownika do konkretnych towarów.

Różne formy komunikacji

Klienci oczekują od sklepów online nie tylko dobrych produktów i szybkiego realizowania zamówień, ale również łatwego kontaktu z placówką. Dlatego zadbaj o różne formy komunikacji z użytkownikiem. Oprócz maila w domenie sklepu oraz numeru telefonu dobrze sprawdzi się również live chat. Na stronie umieść ponadto odnośniki do swoich mediów społecznościowych, gdyż część internautów preferuje taką formę interakcji. Koniecznie zadbaj o szybkość komunikacji. Ciągle zajęta infolinia, wyłączony live chat albo odpowiadanie na maila po kilku dniach nie świadczy dobrze o firmie.

Czytelniku pamiętaj, że wszystkie informacje oraz artykuły opublikowane na naszym portalu nie zastąpią indywidualnej konsultacji ze specjalistą. Stosowanie treści zawartych na naszej stronie internetowej każdorazowo powinno być konsultowane z specjalistą o odpowiednich kwalifikacjach. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Przeglądaj komentarze

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.

Publikacja artykułu

Wzbudź zainteresowanie Czytelnika i zamieść artykuł w naszym serwisie.

Szczegóły: Publikacja artykułu

Kategorie