6 najważniejszych funkcji, jakie powinien mieć sklep internetowy
Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany
Zadaniem sklepu internetowego jest przede wszystkim przynoszenie jak najwyższych dochodów właścicielowi. Aby tak się stało, e-commerce musi spełniać szereg warunków. Same produkty w dobrych cenach już od dawna nie są wystarczające. Jakie funkcje powinien zatem mieć sklep online? Podpowiadamy.
Możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji
Każdy zarejestrowany klient w sklepie internetowym jest bardzo cenny dla właściciela. Użytkownikowi, który pozostawił swoje dane kontaktowe i wyraził zgodę na treści marketingowe, można wysyłać np. newslettery czy kody promocyjne i w ten sposób zachęcać go do powtórnych zakupów. Nie wszyscy klienci chcą jednak zakładać konto. Projektowanie ecommerce powinno uwzględniać preferencje klienta również w tym zakresie. Zmuszenie użytkownika do rejestracji może skończyć się wyborem innego sklepu. Dlatego zadbaj o to, aby Twoi klienci mogli bez problemu dokonać zakupów bez konieczności zakładania konta.
Lista życzeń i przechowalnia
Często klienci nie mogą od razu dokonać zakupu, dlatego dobrym pomysłem jest stworzenie listy życzeń bądź przechowalni. Dzięki temu użytkownicy wracający do sklepu po pewnym czasie będą mogli w łatwy sposób znaleźć wybrane przez siebie towary, co zwiększy szansę na ich zakup. Taka opcja redukuje liczbę porzuconych koszyków.
Szybkie płatności
Możliwość wygodnego i szybkiego dokonania transakcji to bardzo ważna funkcjonalność dla klientów sklepów online. Szybkie płatności pozwalają na błyskawiczne i bardzo komfortowe zapłacenie za zakupy, bez konieczności ręcznego wpisywania danych do przelewów – aby zapłacić za produkty, wystarczy kilka kliknięć.
Polecane produkty
Profesjonalne tworzenie sklepów internetowych powinno też uwzględniać rozwiązania wspomagające up-selling i cross-selling, czyli sprzedaż produktów komplementarnych względem nabywanego towaru. Jednym z nich jest oferowanie opcji polecanych artykułów, obejmujących przedmioty powiązane lub podobne. W ten sposób możesz nakłonić klienta zainteresowanego np. pierścionkiem do nabycia kolczyków, a kupującego elegancką bluzkę do zakupu pasującej spódnicy.
Wyszukiwarka towarów
Przydatną funkcją w każdym sklepie internetowym jest wyszukiwarka produktowa. Umieść ją w dobrze widocznym miejscu na górze strony. Dzięki temu potencjalny klient w łatwy sposób znajdzie interesujący go artykuł. Wyszukiwarkę możesz wyposażyć w opcję podpowiedzi, dzięki czemu łatwiej skierujesz użytkownika do konkretnych towarów.
Różne formy komunikacji
Klienci oczekują od sklepów online nie tylko dobrych produktów i szybkiego realizowania zamówień, ale również łatwego kontaktu z placówką. Dlatego zadbaj o różne formy komunikacji z użytkownikiem. Oprócz maila w domenie sklepu oraz numeru telefonu dobrze sprawdzi się również live chat. Na stronie umieść ponadto odnośniki do swoich mediów społecznościowych, gdyż część internautów preferuje taką formę interakcji. Koniecznie zadbaj o szybkość komunikacji. Ciągle zajęta infolinia, wyłączony live chat albo odpowiadanie na maila po kilku dniach nie świadczy dobrze o firmie.
Czytelniku pamiętaj, że wszystkie informacje oraz artykuły opublikowane na naszym portalu nie zastąpią indywidualnej konsultacji ze specjalistą. Stosowanie treści zawartych na naszej stronie internetowej każdorazowo powinno być konsultowane z specjalistą o odpowiednich kwalifikacjach. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności ze stosowania porad zamieszczanych na stronie.